Blog

Reklama na wojennej ścieżce - partyzantka w Polsce

Featured Image

Nieregularne działania z ukrycia, zasadzki, nieprzewidywalna strategia i angażowanie ludności cywilnej. Ta forma marketingu od wojny partyzanckiej różni się tylko brakiem ataku na przeciwnika (zazwyczaj). Właśnie dlatego ten niekonwencjonalny rodzaj reklamy zawdzięcza swą nazwę zbrojnej walce, chociaż z przemocą nie ma nic wspólnego. Za to bardzo dużo wspólnego ma z kreatywnością, bo to ona jest podstawą dobrze przeprowadzonej akcji i wpływa znacząco na jej sukces. Dlatego też działania partyzanckie nie tylko zaskakują, śmieszą czy szokują, ale zostają w pamięci odbiorców na długi czas. A o to przecież chodzi.

Zobacz wpis

Od zera do bohatera, czyli naśladuj idola jak tylko możesz

Featured Image

Stworzenie logotypu okazuje się być nie lada wyzwaniem dla wielu marek. Bywa, że dochodzi do kopiowania lub nadmiernego czerpania inspiracji z istniejącego już projektu. Dobrym tego przykładem są polskie kluby sportowe, którym zdarza się naśladować amerykańskich czy europejskich gigantów koszykarskich i piłkarskich. Czy takie zagrania powinny rodzić jakieś konsekwencje? W naszym kraju do sytuacji podchodzi się raczej pobłażliwie i nie podejmuje z tego tytułu specjalnych kroków prawnych. Jeżeli już, to raczej opinia publiczna zyskuje pożywkę do szyderstw i oskarżeń.

Zobacz wpis

Jaka skórka, takie jabłko - o sukcesie Apple

Featured Image

Zaczęło się od żartu. Steve Wozniak, Steve Jobs i Ronald Wayne postanowili uruchomić swój biznes pierwszego kwietnia. Cena ich pierwszego sprzętu wynosiła natomiast 666,66$. Na żarcie się jednak nie skończyło, wręcz przeciwnie. Apple wyrosło na międzynarodową potęgę i najbardziej rozpoznawalną firmę na świecie. Co stanęło za tym, że mały biznes, do którego początkowo należały trzy osoby składające komputery w garażu, odniósł tak ogromny sukces?

Zobacz wpis

Smalczyk sprzedam, smalczyk! Jak z serialu zrobić stragan

Featured Image

Od momentu, w którym producenci i reklamodawcy zwęszyli kasę, mamy do czynienia z umieszczaniem artykułów w przeróżnych produkcjach telewizyjnych czy kinowych. Producent dobrze wie jak trafić do swojego targetu, czuje gdzie może promować swój produkt i wie komu to zlecić. Product placement generuje duże zyski nie tylko dla samych producentów czy reklamodawców, ale również twórców produkcji. Bo przecież czym jest koszt 45 mln USD za wypicie przez Jamesa Bonda (Skyfall) butelki Heinekena? Oczywiście inwestycją połączoną z przewidywanym wzrostem sprzedaży, umocnieniem pozycji na rynku oraz identyfikacją z elitą.

Zobacz wpis

Marketingowe pachnidło - przez nos do portfela

Featured Image

Nagle dobiega do Ciebie znajomy zapach. Nie wiesz do końca czego jest to aromat, nie rozpoznajesz jego źródła. Jednak w jednej chwili pojawiają Ci się przed oczami obrazy kojarzące się z nim, ogarnia Cię charakterystyczny nastrój. To właśnie efekt Prousta, nazwany tak z powodu słynnych magdalenek, których zapach i smak przywołuje narratorowi “W poszukiwaniu straconego czasu” sieć wspomnień. Dzieje się tak dlatego, że węch bezpośrednio połączony jest z emocjonalnym centrum mózgu, które wyzwala emocje i reguluje niektóre zachowania.
Pamięć węchowa jest niezwykle trwała i trudno o jej zniekształcenie. Informacje dostarczone w obecności konkretnego zapachu będą więc dużo łatwiej wydobywane, gdy w przyszłości go poczujemy. Pod wpływem aromatów możemy też nieświadomie wykonywać określone czynności, np. zacząć sprzątać czując zapach kojarzący się z porządkami. Zmysł ten ma wpływ nie tylko na zachowanie, ale również nastrój. Mimo uprzywilejowanej roli powonienia w wyzwalaniu wspomnień, każdy ze zmysłów bierze udział w tym procesie. Każdy może być więc wykorzystany do zwrócenia uwagi klienta, a zwłaszcza w przypominaniu mu o marce.

Zobacz wpis

Dumb ways to die… czyli śmiertelnie skuteczna kampania społecznościowa

Featured Image

Po fatalnym przyjęciu projektu polskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych pt. “Smutny Autobus” postanowiliśmy przyjrzeć się temu jak takie kampanie przeprowadzane są na świecie. Tym sposobem trafiliśmy na australijską kampanię “Dumb ways to die”, która miała zwrócić uwagę społeczeństwa na bezpieczeństwo na peronach oraz w wagonach, gdyż i w Polsce problem ten jest dość znaczny.

Zobacz wpis

Czesław Śpiewa, Czesław Pisze: personal branding w mediach społecznościowych

Featured Image

Kreatywność wymaga ciągłego pobudzania, a zatem odrywamy się na chwilę od naszych codziennych zadań i bierzemy pod lupę wizerunek Czesława. Większość powinna kojarzyć naszego bohatera jako muzyka i jurora popularnego programu X-Factor. Rodzice znają go również jako jednego z twórców marki odzieżowej dla najmłodszych - Czesiociuch. Jego otwarte deklaracje w programie Kuby Wojewódzkiego i specyficzny sposób wypowiedzi stworzyły silny wizerunek w popkulturowej rzeczywistości Polski. Internauci z pewnością pamiętają satyryczny projekt Cezika - KlejNuty “Lubię wypić” i wysyp wpisów na portalach plotkarskich. Niegdyś twarz kampanii reklamowej sieci komórkowej Play, dziś dobrze obsłużony użytkownik T-mobile.

Zobacz wpis

Darmowe narzędzia do tworzenia infografiki cz. 2

Featured Image

Coraz więcej użytkowników sieci poszukuje informacji podanych w przystępny sposób. Warto wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i przedstawić swoje badania, produkt lub usługę za pomocą materiałów wizualnych. Przetestowaliśmy dla Was 4 darmowe wersje narzędzi do tworzenia infografiki i dokonaliśmy ich oceny. Teraz sami możecie wybrać, które najlepiej nadają się do wcielenia Waszych pomysłów w wirtualne życie. Punkty przyznawaliśmy za: łatwość użycia 2pkt., jakość dostępnych szablonów, ikon, wykresów 1pkt., możliwość pobrania stworzonej infografiki 1pkt., możliwość wprowadzania zmian 1pkt.

Zobacz wpis

Darmowe narzędzia do tworzenia infografiki cz. 1

Featured Image

Infografika? Aaa to taki śmieszny obrazek z…

Często zapominamy, że infografika to nie tylko wykresy i diagramy. To przede wszystkim wizualne przedstawienie: informacji, danych lub wiedzy, które ma na celu uatrakcyjnić nasz przekaz i wyjaśnić określone zagadnienie czy problem. Najczęściej podawane jest ono odbiorcom w formie krótkiej opowieści, historii z ciągiem przyczynowo-skutkowym lub porównania “jak było i jak jest”, czyli ukazania pewnej relacji pomiędzy stanem początkowym, a końcowym efektem.

Zobacz wpis

Gotowy na rozwój? Odezwij się!

Contact map

Lokalizacja
KREATICO
ul. Katowicka 11/U26
61-131 Poznań

Dane kontaktowe
E-mail: kontakt@kreatico.pl
Telefon: 739 229 696