Czesław Śpiewa, Czesław Pisze: personal branding w mediach społecznościowych

Featured Image

Kreatywność wymaga ciągłego pobudzania, a zatem odrywamy się na chwilę od naszych codziennych zadań i bierzemy pod lupę wizerunek Czesława. Większość powinna kojarzyć naszego bohatera jako muzyka i jurora popularnego programu X-Factor. Rodzice znają go również jako jednego z twórców marki odzieżowej dla najmłodszych - Czesiociuch. Jego otwarte deklaracje w programie Kuby Wojewódzkiego i specyficzny sposób wypowiedzi stworzyły silny wizerunek w popkulturowej rzeczywistości Polski. Internauci z pewnością pamiętają satyryczny projekt Cezika - KlejNuty “Lubię wypić” i wysyp wpisów na portalach plotkarskich. Niegdyś twarz kampanii reklamowej sieci komórkowej Play, dziś dobrze obsłużony użytkownik T-mobile.

Featured Image Featured Image

Jak to się zaczęło

Piszą o nim, że wyskoczył jak “Filip z konopii”, ale Czesław już od pierwszych chwil w meandrach Internetu budował silną relację z fanami. Podczas realizacji materiału na pierwszą, solową płytę “Debiut”, na portalu multipoezja.onet.pl powstawały teksty jego utworów. Pisał je Michał Zabłocki i chętni Internauci. Okładkę płyty zaprojektowała 17-letnia wówczas Jaśmina Parkita, którą Mozil poznał poprzez Myspace. Całość w połączeniu z nowatorskimi aranżacjami była, jak czytamy na oficjalnej stronie artysty, “idealną receptą na sukces”.

Czas na social media

Znaleźliśmy kilka portali społecznościowych, w których Czesław aktywnie zaznacza swoją obecność. Wśród nich króluje trójgłowy Facebook. Dwie głowy, rzec można, to po prostu profile typu fanpage. Dotyczący twórczości muzycznej - Czesław Śpiewa (518.884 osoby lubią to) oraz Czesiociuch (zgarniający 22.586 fanów). Firmę znajdziemy także na Instagramie (296 obserwujących), gdzie prezentowane są inspiracje i kolekcje marki oraz na Pinterest (422 polubienia). Natomiast trzeci to profil prywatny, częściowo dostępny.
Na Instgramie relacje z X-Factora. Twitter jakby delikatnie rozwidlony, Czesław Śpiewa i Czesław Mozil. Chwilowo ostygł i nie tweetuje, marcowe wpisy wieją chłodem, ale aktywność fanów nie słabnie. Dużo mediów? Skądże, Czesław pisać lubi i rzadko powiela treści. Jego ekspresja bawi, szokuje i dostarcza informacji. O tym, że artysta ma profil na Myspace i widnieje dzięki swojej wytwórni na Youtube nie trzeba chyba wspominać.

Bierna aktywność

Oczywiście to nie wszystkie media, w których prezentuje się Mozil. Posiada on dwie oficjalne strony internetowe. Rzecz jasna, obecność na portalach plotkarskich, w których występuje mimochodem to wierzchołek góry lodowej. Wywiady udzielane większym i mniejszym internetowym sławom. Artykuły o twórczości muzycznej, posty na blogach fanów, zdjęcia wrzucane z koncertów, komentarze na X-Factorowych tworach i wiele wiele innych.

Know-how

Mozil dobrze rozumie specyfikę mediów, po których się porusza. Inaczej komunikuje się z fanami na Twitterze, inaczej na Facebooku. Czy jest autorem wpisów? Raczej tak, chyba że ktoś cudownie potrafi się w niego wcielać. Sprawnie informuje o koncertach, obecności na targach mody, wywiadach. Robi to w trzech językach, głównie po polsku i duńsku, ale nie stroni od angielskich wersji swoich wpisów. Jest bardzo spontaniczny. Użycza wizerunku, zachęcając do pomocy zwierzętom, licytuje “wódeczkę” w celach charytatywnych. Zaregował nawet, gdy polski zespół miał wypadek w Austrii i prosił o pomoc.
Zaprasza artystów do swoich projektów i sam bierze udział w ich wizjach, dzięki temu grono jego fanów stale się powiększa. Na profilach promuje innych artystów, przekazuje treści, które sam czyta, uchyla drzwi do prywatnego życia. Ironicznie i z uśmiechem odnosi się do plotek czy uszczypliwych komentarzy, oczywiście muzycznie wychodzi mu to najlepiej: CeZik - “uCześka z internetu”. Na jego tablicach Twój scroll rozpali się do czerwoności.
Zdjęcia, krótkie filmiki, relacje z tras koncertowych, jedzenie, przyjaciele, spotkania. Aktywnie i prawie bez wytchnienia. Czasem tylko napisze, że robi sobie przerwę na życie i opuszcza Internet, ale nie na długo.

Do rzeczy

Spójność i szczerość są wspólnym punktem każdego śladu pozostawianego przez Czesława. Nie warto rozpisywać się na temat avatarów, użytych zdjęć, tła czy częstotliwości wpisów. Nie w tym przypadku. W świecie Mozila prym wiedzie dialog i treść. To ona przykuwa uwagę i podtrzymuje i tak już silny personal brand. Nie będziemy gołosłowni i pokażemy Wam kilka interesujących przykładów:

Featured Image
Featured Image
Featured Image
Featured Image
Featured Image


Źródła wywodów i zdjęć:

http://czeslawspiewa.com/
http://www.czesiociuch.pl/

https://www.facebook.com/czeslaw.mozil
https://www.facebook.com/czeslawspiewa?fref=ts
https://www.facebook.com/czesiociuch

http://www.pinterest.com/czesiociuch/

https://twitter.com/CzeslawSpiewa

https://twitter.com/CzesawMozil